A teljesebb felhasználói élmény érdekében Webáruházunk cookie-kat használ. Kérjük, fogadd el a cookie-k használatát, hogy a Webáruházunk valamennyi funkcióját 100 %-osan tudd használni!  ELFOGADOM!
Kategóriák

VÁSÁRLÁSI FELTÉTELEK

VÁSÁRLÁSI FELTÉTELEK

(Letölthető INNEN)

Elállási jogról tájékoztató és elállási nyilatkozat minta letöltése (.pdf)

A www.salatagyar-eletmod-shop.hu online áruházat a FITTBÁZIS Életmód Betéti Társaság üzemelteti. A jelen Vásárlási Feltételek a FITTBÁZIS Életmód Betéti Társaság (továbbiakban: FITTBÁZIS Életmód Bt. vagy Vállalkozás) és a FITTBÁZIS Életmód Bt. által nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél, Fogyasztó vagy Vásárló) jogait és kötelezettségeit tartalmazza (a Vállalkozás és az Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek)

Salátagyár Életmód Shop adatai:

Cégnév: FITTBÁZIS Életmód Betéti Társaság
Székhely: 2120 Dunakeszi, Fóti út 65-67.

Cégjegyzékszám:  13 06 067576
Adószám: 24711694-1-13

Adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH-82350/2014.
Telefon: +36-70-450 7006
E-mail: salatagyar@gmail.com

Okmányirodai nyilvántartási szám:  1410/2015/B. 
Kiállító hatóság: Dunakeszi Város Jegyzője

Statisztikai számjel: 24711694-7312-212-13

Számlaszám: 10400126-50526690-82691003
IBAN: HU63 104001265052669082691003 
Swift: OKHBHUHB 

Salátagyár Életmód Shop  ügyfélszolgálata:

E-mail cím: salatagyar@gmail.com

1. Általános tudnivalók

1.1. A jelen Vásárlási Feltételek hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.salatagyar-eletmod-shop.hu weboldalon keresztül történik, és amely szolgáltatás az előzőekben meghatározott Felek között jön létre. A www.salatagyar-eletmod-shop.hu oldalon történő vásárlást a 2014. március 15. napját követő vásárlások esetében, az e napon hatályba lépett új Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, Hatodik Könyv, Kötelmi Jog 6:5. §, 6:7.§, valamint „Az elektronikus úton történő szerződések különös szabályai” fejezete 6:82. § - 6:85. §-ai; illetve az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (”Ektv.”), illetve 2014. június 12. napjáig - az addig megkötött szerződések esetében - a távollévők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II.5.) Korm. rendelet szabályozza. A 2014. június 13. napjától megkötött szerződésekre, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet előírásait alkalmazzuk.

1.2. A www.salatagyar-eletmod-shop.hu oldalon keresztül történő vásárlás elektronikus úton (pl. webáruházunkban, magyar nyelven) leadott megrendeléssel lehetséges. Személyes vásárlásra nincs lehetőség.

1.3. A www.salatagyar-eletmod-shop.hu weboldalon keresztül bárki vásárolhat, amennyiben elfogadja a jelen Vásárlási Feltételekben foglaltakat. (A 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 4. § 2. pontja szerint fogyasztónak csak természetes személy minősülhet. Nem vonatkozik ez a szabály a békéltető testületi eljárás kezdeményezési lehetőségre.)

1.4. A megrendelés - Vállalkozástól küldött visszaigazolással - interneten, írásban, magyar nyelven kötött, de nem aláírt szerződésnek minősül, ezért a szerződést nem iktatjuk és utólagosan nem kereshető vissza.

2. Regisztráció

2.1. A www.salatagyar-eletmod-shop.hu oldalon vásárlásához nem szükséges regisztráció, azonban visszatérő vásárlóknak a regisztráció megkönnyíti a vásárlást.

2.2. A Vállalkozást az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Vállalkozást nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az Ügyfél jelszava illetéktelenek számára bármely ̶ nem a Vállalkozásnak felróható ̶ okból hozzáférhetővé válik. A hibásan rögzített adatok megváltoztatására, bejelentkezés után, a Fiókom menüpontban van lehetőség. Aktív rendelést érintő adatok módosítására e-mail címünkön (salatagyar@gmail.com) van lehetőség.

3. Megrendelés

3.1. A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak részletes ismertetőjét. Ha bármely termékkel kapcsolatban kérdése merülne fel, készséggel állunk rendelkezésére a salatagyar@gmail.com e-mail címen. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét. Itt leellenőrizheti rendelését, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthat, javíthat is. Ha külföldről rendel, ezen az oldalon válassza ki, hogy melyik országba kéri a kiszállítást!

A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.

3.2. Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a "Pénztár" gombra. Ez után lehetősége van kiválasztani, hogy már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni, új vásárlóként akar regisztrálni, esetleg regisztráció nélkül akar vásárolni. 

Ha korábban már vásárolt áruházunkban, úgy adja meg a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie. Regisztráció nélküli vásárlás esetén adja meg számlázási és szállítási címét. 

A következő lépésben válassza ki az Önnek megfelelő szállítási módot (személyes átvétel, GLS Házhoz Szállítás,GLS Csomagpont, WEBOX csomagautomata, Házhozszállítás GLS Futárszolgálattal külföldi szállítási címre), valamint fizetési módot (biztonságos on-line fizetés bankkártyával, PayPal fizetés (átmenetileg szünetel!), utánvét, banki átutalás, készpénzes fizetés személyes átvételkor). Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Megrendelés” gombra. 

Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége.

3.3. A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amelyek a rendelés időpontjában érvényes listaár. A vételár mindig forintban értendő és az általános forgalmi adót tartalmazza, azonban nem tartalmazza a szállítási költséget. 

Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a vásárlásáról szóló számlát elektronikus úton (e-mail-ben) bocsátjuk ki . A számla elektronikus úton történő kiküldéséhez Ön a Vásárlási Feltételek elfogadásával és így magával a vásárlás tényével hozzájárul.

A FITTBÁZIS Életmód Bt. alanyi adómentes, így az általa kibocsátott számlával ÁFA visszaigénylésére nincs lehetőség!

A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint a Vásárlási Feltételek 4.1. pontjában is megtalálható. Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől. 

3.4. A www.salatagyar-eletmod-shop.hu oldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát fenntartjuk azzal, hogy a módosítás a www.salatagyar-eletmod-shop.hu oldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja.

3.5. A Salátagyár Életmód Shop a megrendelés megérkezését követően a vásárlást elektronikus úton (e-mailben) visszaigazolja. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről (függőben) és később a rendelés teljesítésének mozzanatairól (feldolgozás alatt, összekészítve -postázásra vár, elküldve - a szállítás várható időpontjával, teljesítve). 

A szerződés a Felek között a visszaigazolással (feldolgozás alatt) (lásd 1.4. pontot) jön létre. Amennyiben e visszaigazolás az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül (hétvégén vagy munkaszüneti napokon leadott megrendelés esetén legkésőbb az azt követő első munkanapon) az Ügyfél részére nem érkezik meg, akkor a Vállalkozás ajánlati kötöttsége, illetve az Ügyfél bárminemű kötelezettsége minden további feltétel nélkül, automatikusan megszűnik.

3.6 A Vállalkozást az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémákért, felelősség nem terheli.

3.7. A rendelések feldolgozása, a vevőszolgálati feladatok végzése munkanapokon, hétfőtől-péntekig 9:00-15.30 óráig történik. Az ezt követően, szombaton és vasárnap illetve munkaszüneti napokon beérkezett megrendelések feldolgozása és postára adása a következő munkanapon kezdődik meg.

4. Szállítási és fizetési feltételek

4.1. A rendelések kiszállítási díját honlapunk automatikusan számítja, így Ön mindig pontosan tudja, mennyit kell fizetnie a rendelt áruért. Áruházunkban lehetőség van kényelmes és biztonságos bankkártyás fizetésre, PayPal fizetésre (átmenetileg szünetel!), banki átutalásra, utánvéttel történő fizetésre vagy személyes átvétel esetén készpénzes fizetésre.

Utánvét esetén a teljes vételárat a szállítási költséggel és az utánvét fizetés díjával együtt a küldemény átvételekor kell kifizetni a küldemény kézbesítőjének, WEBOX Csomagautomata igénybevétele esetén a csomag átvételekor bankkártyával. Az utánvétes fizetés díja a rendelés értékén és a szállítási díjon felül +350 Ft. 

Szállítási idő:

Belföldi megrendelés esetén a csomag feladását követő 1-3 munkanap (szállítási módtól függően), külföldi megrendelés esetén a célországtól függően 1-7 munkanap. Banki átutalással történő fizetés esetén a csomag a rendelés értékének bankszámlánkra érkezését követően kerül feladásra.

Személyes átvétel:

Előzetes, telefonon történt egyeztetés alapján, hétköznapokon a megrendelt termékek személyesen is átvehetők a 2120 Dunakeszi, Fóti út 65. sz. alatt. 

Kérjük, hogy előzetes telefonos egyeztetés nélkül NE INDULJON EL csomagjáért! 

Az átvételt az alábbi telefonszámon egyeztetheti: +36-70-450-7006

A személyes átvétel költsége: 0 Ft. 

WEBOX Csomagautomatába szállítás: 699 Ft/csomag

Szállítási idő: a feladástól számított 1-2 munkanap

15.000 Ft rendelési érték felett a szállítás INGYENES! (Csak Magyarország területén!)

Webox csomagautomatába feladott csomagok maximum súlya: 25 kg

(Ha a csomag súlya ezt meghaladja, felvesszük Veled a kapcsolatot egy másik, számodra kedvező szállítási mód egyeztetése végett, vagy a csomagodat annyi felé bontjuk, ahányszor meghaladja a 25 kg-ot Ez esetben a szállítási díjat annyiszor kell kifizetni, ahány felé bontottuk a csomagot!) 

A WEBOX Csomagautomatán keresztül kiszállított csomagok fizethetők on-line, bankkártyával, banki előre utalással vagy a csomag átvételekor bankkártyával. Készpénzes utánvétre lehetőség ez esetben nincs!

Szállítás GLS Csomagpontra (a feladástól számított 1 munkanapon belül):

0-20 kg   890 Ft

20-40 kg 1290 Ft

Házhoz Szállítás GLS Futárszolgálattal Magyarország területére (a feladástól számított 1 munkanapon belül): 

0-5 kg     1190 Ft

5-10 kg   1390 Ft

10-15 kg 1490 Ft

15-20 kg 1590 Ft

20-25 kg  1790 Ft

25-30 kg  1890 Ft

30-40 kg  2790 Ft

15.000 Ft rendelési érték felett a szállítás INGYENES! (Csak Magyarország területén!)

 

Külföldi csomagok kiszállítása: 

Csomagját az alábbi európai országokba szállítjuk ki (csak on-line bankkártyás fizetéssel vagy PayPal-lal lehet igénybe venni!)

CÉLORSZÁG SZÁLLÍTÁSI IDŐ
(a feladástól számítva)
SZÁLLÍTÁSI DÍJ
0-15 kg 15-40 kg
Ausztria 1-2 munkanap 4 900 Ft 6 800 Ft
Szlovákia 1 munkanap 4 900 Ft 6 800 Ft
Csehország 1-2 munkanap 4 900 Ft 6 800 Ft
Szlovénia 1-2 munkanap 4 900 Ft 6 800 Ft
Románia 1-2 munkanap 4 900 Ft 6 800 Ft
Horvátország 2 munkanap 4 900 Ft 6 800 Ft
Németország 2 munkanap 5 500 Ft 7 700 Ft
Lengyelország 3-5 munkanap 5 500 Ft 7 700 Ft
Belgium 3-5 munkanap 5 500 Ft 7 700 Ft
Hollandia 3-5 munkanap 5 500 Ft 7 700 Ft
Luxemburg 3-5 munkanap 5 500 Ft 7 700 Ft
Liechtenstein 3-5 munkanap 5 500 Ft 7 700 Ft
Bulgária 3-5 munkanap 5 500 Ft 7 700 Ft
Dánia 3 munkanap 7 900 Ft 10 500 Ft
Olaszország 3-5 munkanap 7 900 Ft 10 500 Ft
Franciaország 5-7 munkanap 7 900 Ft 10 500 Ft
Nagy-Britannia 5-7 munkanap 7 900 Ft 10 500 Ft
Írország 5 munkanap 7 900 Ft 10 500 Ft
Spanyolország 4-6 munkanap 14 000 Ft 23 900 Ft
Svédország 4-7 munkanap 14 000 Ft 23 900 Ft
Málta 5 munkanap 14 000 Ft 23 900 Ft
Finnország 5-7 munkanap 14 000 Ft 23 900 Ft
Litvánia 3 munkanap 14 000 Ft 23 900 Ft
Lettország 4 munkanap 14 000 Ft 23 900 Ft

Egy csomag maximum súlya 20 kg lehet.

A 20 kg-nál nehezebb súlyú csomagokat 20 kg-ként szétbontjuk és a szállítási költséget csomagonként kell megfizetni, ahányszor 20 kg a csomagok súlya! (Pl. 25 kg-os csomagnál 1 db 20 kg-os és 1 db 5 kg-os csomag után kell szállítási költséget fizetni.) 

A szállítási díj változtatásának jogát fenntartjuk azzal, hogy a módosítás a www.salatagyar-eletmod-shop.hu  weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja.

4.2.  A termék szállítási idejét a webáruház ismerteti a termék adatlapján, illetve a feladáskor küldött visszaigazoló e-mail is tartalmazza. A szállítás időpontjáról lehetősége van egyeztetni a visszaigazoló e-mailben található e-mail címen.

4.3.  A Salátagyár Életmód Shop az alábbi országokba szállítja ki a megrendelt termékeket: 

Magyarország, Ausztria, Szlovákia, Csehország, Szlovénia, Románia, Horvátország, Németország, Franciaország, Nagy Britannia, Írország, Spanyolország, Svédország, Málta, Finnország, Lengyelország, Belgium, Hollandia, Luxemburg, Liechtenstein, Bulgária, Dánia, Olaszország, Litvánia, Lettország

5. Elállás joga, módja, következményei

5.1. Ha a webáruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a megrendelőt tájékoztatni. A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú. 

5.2. A leadott és visszaigazolt rendelésektől való elállási jog gyakorlására vonatkozó szabályozást a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) tartalmazza. E szerint a vásárlót a termék átvételétől számított 14 napig indoklás nélkül megilleti a vásárlástól való elállás joga. 

5.2. A Korm. rendelet értelmében a Fogyasztó indokolás nélkül gyakorolhatja elállási jogát - fő szabályként - a termék átvételétől számított 14 napon belül, azonban webáruházunk ettől eltérően hosszabb, a csomag átvételének  időpontjától számított 45 napon belül biztosítja a megrendeléstől való elállás lehetőségét 100 %-os pénzvisszafizetési garancia mellett (az eredeti szállítási költség visszafizetésével) kizárólag bontatlan, sértetlen, hiánytalan termékek esetében. A megrendeléstől való elállás esetén a termékek visszaküldésének díja a vásárlót terheli. Utánvéttel és portósan feladott csomagokat a Salátagyár Életmód Shop nem vesz át!

Az elállási jogból fakadóan visszafizetett összeg (a termékek ára és az eredeti szállítási költség) kizárólag átutalással kerül webáruházunk részéről visszafizetésre (készpénz kifizetés és postai rózsaszín csekkes pénz küldés nem áll módunkban akkor sem, ha a rendelés ellenértékét a futárnak készpénzben fizette meg). 

5.2.1. A Korm. rendelet 14. pontja szerint az elállási jog a vásárlót az alábbi esetekben nem illeti meg: 

·         olyan termék tekintetében, amelynek ára a vállalkozás által nem befolyásolható,

·         romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

·         olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (csak bontatlan, sérülésmentes, hiánytalan terméket veszünk vissza);

·         olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.

5.3. A szerződéstől való elállást nyilatkozattal kell bejelenteni, mely INNEN  tölthető le. A bejelentést a Vállalkozás Ügyfélszolgálatán írásban kell megtenni (postai úton: 2120 Dunakeszi, Fóti út 65-67.; e-mailen: salatagyar@gmail.com). A telefonon tett bejelentést a Vállalkozás elállásként/felmondásként nem rögzíti.

Az elállási nyilatkozatot a Fogyasztó (1) a Vásárlási Feltételek 1. számú mellékletében található elállási nyilatkozat kitöltésével és a Vállalkozáshoz való eljuttatásával, vagy (2) saját megfogalmazású elállási nyilatkozatban gyakorolhatja. A jog gyakorlása határidőben történik, ha a nyilatkozatot a csomag átvételének időpontjától számított 45 napos határidő lejárta előtt elküldték. A nyilatkozat 45 napon belüli elküldését a Vásárlónak kell igazolnia.

5.3.1 A Korm. rendelet 11. § (1) bekezdése írja elő, hogy ha a szerződés megkötését megelőzően a Vállalkozás nem ad tájékoztatást az indokolás nélküli felmondás lehetőségéről, határidejéről, feltételeiről, illetve a nyilatkozat-mintáról – úgy az indokolás nélküli felmondás lehetősége 12 hónappal meghosszabbodik. Ha e 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, akkor a felmondásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított tizennegyedik (a Salátagyár Életmód Shop által önként vállalt 45.) napon jár le.

A Vállalkozás a szerződés előtti tájékoztatási kötelezettségének jelen Vásárlási Feltételek 5.2., 5.2.1., 5.3., pontjaiban, valamint az Vásárlási Feltételek mellékletében, illetve a megrendelés visszaigazolásakor is eleget tesz.

5.4. A termék átvételi időpontja: házhozszállítás esetében az MPL munkatársától, a Posta Pontnál, illetve a Webox Csomagautomatánál és a Pick Pack Ponton történő átvétel időpontja. Ezek az MPL munkatársától vagy az átvételi pontnál kapott bizonylattal bizonyíthatók.

5.5. A Vásárló a 45 napon belüli elállás esetében a sértetlen terméket, saját költségén küldje vissza a Vállalkozás Ügyfélszolgálata címére (2120 Dunakeszi, Fóti út 65-67.).

5.5.1. A Vásárló a terméket, az elállás közlését követően haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 45. napon belül köteles visszaküldeni, vagy átadni. Ennek közvetlen költsége a Fogyasztót terheli. A terméket csak eredeti, sértetlen állapotában és csomagolásában, hiánytalan mennyiségi, minőségi állapotában vesszük vissza. 

5.5.2. Utánvéttel visszaküldött csomagok átvételére a Vállalkozásnak nincs lehetősége.

5.5.3.. Abban az esetben, ha a terméket a Vásárló használatba vette, és nem tudja sérülésmentesen visszajuttatni, ezáltal az eredeti állapot nem állítható helyre, akkor a Vállalkozás érvényesítheti az ebből eredő kárának megtérítését.

5.5.4. A Vállalkozás követelheti a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését is.

5.5.5. A Vállalkozás legkésőbb a termék visszaküldésétől számított 5 munkanapon belül téríti vissza banki átutalással (beleértve ebbe a 4.1. pont alatti költséget is). A Vállalkozás a visszatérítendő összeget mindaddig visszatarthatja, ameddig a Fogyasztó a terméket nem szolgáltatta vissza, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte.

6. Jótállás, szavatosság

6.1. A  termékek jótállásával, kellék-, vagy termékszavatosságával összefüggésben a 2013. évi V. törvény (új Ptk.) rendelkezései szerint kell eljárni.

7. Egyebek

7.1. A Vállalkozás az Ügyfél által rendelkezésre bocsátott adatokat célhoz kötötten, kizárólag a megrendelés teljesítése és az esetlegesen létrejövő szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja. A Vállalkozás az Ügyfél adatait harmadik félnek nem adja ki, kivéve, ha a szerződés teljesítésekor a harmadik fél a Vállalkozás alvállalkozójaként/közreműködőjeként jár el (pl. futárszolgálat). A Vállalkozás az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról 2011. évi CXII. törvény mindenkor hatályos rendelkezései szerint jár el.

7.2. A Vállalkozás bármikor jogosult jelen Vásárlási Feltételek feltételeit egyoldalúan módosítani. Az esetleges módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.

7.3. A szerződő Felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseiket tárgyalások útján rendezzék.

7.4. Amennyiben a tárgyalásos út nem vezet eredményre, és az Ön fogyasztői panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni és velünk szemben fogyasztói panasszal élhet : a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell:
a) a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
b) a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
c) ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
d) a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
e) a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
f)a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
g) a testület döntésére irányuló indítványt,
h) a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Baranya Megyei Békéltető Testület (7625 Pécs, Majorossy I. u. 36., Telefon: 06-72-507-154, Fax: 06-72-507-152, E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu)
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület (6000 Kecskemét, Árpád krt. 4., Telefon:06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523, Fax: 06-76-501-538, E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu; mariann.matyus@bkmkik.hu, www.bacsbekeltetes.hu)
Békés Megyei Békéltető Testület (5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5., Telefon: 06-66-324-976, Fax: 06-66-324-976, E-mail: eva.toth@bmkik.hu)
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület (3525 Miskolc, Szentpáli u. 1., Telefon:06-46-501-091;06-46-501-870, Fax: 06-46-501-099, E-mail: kalna.zsuzsa@bokik.hu)
Budapesti Békéltető Testület (1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310., Telefon: 06-1-488-2131, Fax: 06-1-488-2186, E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu)
Csongrád Megyei Békéltető Testület (6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12., Telefon: 06-62-554-250/118, Fax: 06-62-426-149, E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu)
Fejér Megyei Békéltető Testület (8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6., Telefon:06-22-510-310, Fax: 06-22-510-312, E-mail: fmkik@fmkik.hu)
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület (9021 Győr, Szent István út 10/a., Telefon: 06-96-520-217, Fax: 06-96-520-218, E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu)
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület (4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15., Telefon: 06-52-500-710, Fax: 06-52-500-720, E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu)
Heves Megyei Békéltető Testület (3300 Eger, Faiskola út 15., Telefon: 06-36-429-612, Fax: 06-36-323-615, E-mail: hkik@hkik.hu)
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület (5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306., Telefon: 06-56-510-621, 06-20-373-2570, Fax: 06-56-510-628, E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu)
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület (2800 Tatabánya, Fő tér 36., Telefon: 06-34-513-027, Fax: 06-34-316-259, E-mail: szilvi@kemkik.hu) 
Nógrád Megyei Békéltető Testület (3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A., Telefon: 06-32-520-860, Fax: 06-32-520-862, E-mail: nkik@nkik.hu)
Pest Megyei Békéltető Testület (1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 6-8. III. emelet 331., Telefon: 06-1-269-0703, Fax: 06-1-474-7921, E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu)
Somogy Megyei Békéltető Testület (7400 Kaposvár, Anna u.6., Telefon: 06-82-501-026, Fax: 06-82-501-046, E-mail: skik@skik.hu)
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület (4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2., Telefon: 06-42-311-544, Fax: 06-42-311-750, E-mail: bekelteto@szabkam.hu)
Tolna Megyei Békéltető Testület (7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet, Telefon: 06-74-411-661, Fax: 06-74-411-456, E-mail: kamara@tmkik.hu)
Vas Megyei Békéltető Testület (9700 Szombathely, Honvéd tér 2., Telefon: 06-94-312-356, Fax: 06-94-316-936, E-mail: vmkik@vmkik.hu)
Veszprém Megyei Békéltető Testület (8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116., Telefon: 06-88-429-008, Fax: 06-88-412-150, E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu)
Zala Megyei Békéltető Testület (8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24., Telefon: 06-92-550-513, Fax: 06-92-550-525, E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu)

Ha valaki panaszt kíván tenni egy vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, nem kell feltétlenül bírósághoz fordulnia. Választhatja az alternatív vitarendezést, melynek révén a vitában álló felek peren kívül rendezhetik jogvitájukat. Ez azt jelenti, hogy a vevő felkér egy semleges harmadik felet – hivatalosan bejegyzett vitarendezési testületet –, hogy közvetítsen a vevő és a vevő által bepanaszolt kereskedő között. Az alternatív vitarendezési eljárások általában kevésbé hivatalosak, olcsóbbak és nem annyira időigényesek, mint a bírósági eljárások.

On-line vitarendezési platform elérhetősége: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage

A honlap használatáról bővebb információ: http://www.bekeltet.hu/1-Hirek/296-Online-vitarendezes-ingyen-gyorsan-egyszeruen-gyakori-kerdesek-es-valaszok

Dunakeszi, 2016. augusztus 19.

A Vásárlási Feltételek következő melléklete elérhető letölthető PDF verzióban:

1. számú melléklet: Elállási/Felmondási tájékoztató és nyilatkozatminta

45 napos Pénzvisszafizetési Garancia
Szénhidrát Csökkentett Termék, Diétás Termék Gyártók:
Kényelmes, Biztonságos Bankkártyás Fizetés!
Villámgyors Szállító Partnereink

  

     

Salátagyár a Facebook-on!